Zimná olympiáda sa konala 7.2.2015 pri Frýdku – Místku, blízko penziónu U přehrady, kde sme boli ubytovaní. Z Malaciek sme odchádzali v piatok 6.2. v zložení: Peter, Robko, Henrich, Ľubko a pani riaditeľka…

Vyštartovali sme ako strela o 10.15, v Levároch sme naložili pani Marcelku a Ninku a padili sme smer Frýdek – Místek. Cesta bola pohodová, mali sme jednu prestávku, do cieľa sme prišli okolo 15tej. Vylodili sme sa z auta a išli sme si oddýchnuť a načerpať sily. Potom sme sa navečerali a usporiadatelia nás oboznámili s programom. Spolu sme hrali karty a to nám spravilo super náladu. Na druhý deň sme sa po raňajkách zišli za budovou penziónu, kde bola pripravená trať na bežkovanie. Súťažilo sa v družstvách, ale aj ako jednotlivci v klasickom biatlone. Po obede sme mali štafetu. Po závodení bol ohňostroj a „dydžina“. Po nej sme išli papkať, večera bola jedlá a moc chutná. Večer bolo vyhodnotenie súťaží a voľná zábava. My Záhoráci sme pokračovali v „kartovaní“. Upachtení, ale spokojní a šťastní sme sa išli zbaliť domov. Zaspávali sme s dobrou náladou, ovešaní medailami a obohatení super zážitkami. Ďalší deň po raňajkách sme sa nalodili do auta a s dobrou náladou sme frčali domov. Som rád, že som mohol byť na ďalšej super akcii z Domu Svitania.
Ľubko

Piatok 6.2.

Do Malaciek pre nás prišla pani riaditeľka autom. Nastúpil som ja, Ľubko a Peťo, Heňo bol už v aute. V Levároch k nám pristúpila ešte Marcelka a Ninka. Naložili si veci a už sme išli na diaľnicu na Brno, pokračovali sme k Frýdku – Místku do obce Morávka, kde sme sa ubytovali v hoteli penzióne U přehrady. Vybalili sme si veci a izbe sme si odpočinuli. Potom bola večera a po nej sme hrali karty. Večer sme išli spať na izbu.

Sobota 7.2.
Po raňajkách sme išli súťažiť. Štartovali sme po dvoch. Na lyžiach sme sa dostali k prvému stanovišťu, kde sme dostali hokejku a museli sme trafiť loptičku do bránky. Druhé stanovište, to bola streľba na fľašky. Po troch neúspechoch som musel ísť trestný okruh. Tretie stanovište bolo hádzanie loptičky do kruhu. A už sme lyžovali k cieľu. Po športovom výkone sme sa išli naobedovať a oddýchnuť si na izbu. Potom pokračovali súťaže v štafete. Naša bola v zložení: Ľubko, Peťo, Robko. Heňa sme požičali Poliakom. Po olympiáde bola diskotéka a ohňostroj. Potom bola večera a po nej vyhlásenie výsledkov. Ja som skončil na 42. mieste, v štafete sme skončili na 7. mieste. Po večernej diskotéke sme išli spať.

Nedeľa 8.2.
Naraňajkovali sme sa, pobalili a išli sme domov. Veľmi sa mi na olympiáde páčilo a rád by som sa zúčastnil zase.

Robko

Spolu s mojimi kolegami z Domu Svitania som sa zúčastnil na zimnej olympiáde. Najviac sa mi páčilo zapaľovanie olympijského ohňa. A ešte aj to, že boli dobre nachystané disciplíny. Darilo sa mi vo všetkom, najviac v streľbe a v hode loptičkou do terča. Po dvadsiatich rokoch som stál znovu na bežkách, ale zvykol som si rýchlo a išlo mi to dobre. Bolo veľa snehu. V deň pretekov bolo pekné slnečné počasie. Doobeda boli disciplíny, v ktorých nás hodnotili každého zvlášť podľa času, poobede bola štafeta. Boli sme sa prejsť okolo priehrady, stavali sme snehuliaka – Huhuláka. Varili nám perfektne, po takých športových výkonoch nám moc chutilo. Večer sme hrali karty, bolo nám veselo. Páčil sa mi nočný ohňostroj po vyhlásení výsledkov. Doniesol som domov medailu a diplom za najlepší mužský výkon. Atmosféra bola po celý čas dobrá, priateľská, športová. Ak budem mať príležitosť, išiel by som rád znovu.